De nu ca. 236.000 berørte hunde dækker over 26.000 registrerede rene race-hunde, og op imod 210.000 blandinger, der indeholder en eller flere af nu 13 bandlyste racer. I kølvandet af disse ændringer, er der kommet en bølge af afvisninger og restriktioner på andre områder, stadigt flere hundetræningsklubber og boligforeninger, der af frygt for at miste nuværende medlemmer lukker for al adgang af disse hunde samt blandinger og dermed også deres ejere, disse afvises uden undtagelse, og udelukkes udelukkende pga. deres hunds udseende eller race. Jeg ejer en sådanne hund og står ikke alene om at ville have vores normale liv tilbage, samt at kunnet gå tur med vores hund igen på lige vilkår med alle andre hundeejere.

6. maj 2012

Tilbøjelig til at nikke genkendende?!

"Tror du jeg sulter min hund ?
Tror du min hund lever i en lille kasse hvor der ikke er lys og den ikke kan vende sig?
Tror du jeg tæsker min hund dagligt?
Tror du jeg med vilje lader andre hunde overfalde den ?
Tror du at jeg vil hænge den drukne den eller andet hvis jeg er utilfreds med den?
Hvis du ikke tror det så lad venligst være med konsekvent at kalde min og andre hunde kamphunde pga deres udseende."

- Et udlæg jeg stødte på skrevet af en bekendt, men kan kun erklære mig ærligt involveret i at tænke selvsamme, ved de tiltider pludselig udbrud eller kommentare jeg/vi til stadighed støder på fra tid til anden.

Må nok indrømme at uanset om anklagebetegnelsen kommer i form af skældsord, trusler og forbandelser,

eller om det kommer i en dagligdagssætning såsom
"ja, jeg har intet imod kamphunde, det er ejeren det kommer an på, vi har også selv ude i familien nogle kamphunde der leger med vores hunde, og vi har aldrig haft nogen problemer..."

så er og kommer ovenstående tankestrøm blandt flere til live og den er sikker hver gang, også selvom det hverken tænkes direkte, bliver sagt eller mærkes hos modtager i hjerte/mave-kulen.....


Fortalelse, uvidenhed, bevidst angreb, forglemmelse m.m.??!!??
- ordet Kamphund afspejler stadig anklage og stereotypisering.









1 kommentar:

  1. desværre er problematikken at det lille fåtal ag uegnede hundeejere giver ry til alle os andre, TRODS vi er ansvarlige
    Her er i øvrigt link til hvor det står, det er dog også smidt på tv2

    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=389224051098798&set=a.186403081380897.39541.185675581453647&type=3&permPage=1

    SvarSlet

Alle er velkomne til at skrive en kommentar til dette indlæg